28 stycznia 2022
Merchandising jest związany ze sposobem prezentacji danego sprzedawcy oraz jego usług i produktów. Dzięki temu klienci są zainteresowani ofertą, a w efekcie zachęceni do zakupu przedmiotu danej marki. Głównym celem jest zwiększenie sprzedaży. Dowiedz się, co to jest merchandising i czym zajmuje się merch influencer.
Merchandising to całokształt podejścia do klienta. Ma on za zadanie wykształcić takie strategie, które sprawiają, że czuje on chęć zapoznania się z ofertą. W wyniku tego klient może zainteresować się większą liczbą produktów od jednego producenta. Ma to bezpośrednie przełożenie na przychody ze sprzedaży.
Influencerzy to wpływowi gracze na rynku. Obecnie ich działalność wykracza poza media społecznościowe, w których udostępniają oni filmiki i testy. Z powodzeniem zajmują się też projektowaniem gadżetów dla swoich fanów. Merch influencer to osoba świadoma mechanizmów kierujących ludzkimi zachowaniami i wykorzystującą tę wiedzę w swojej pracy.
Followersi chętnie kupują akcesoria firmowane przez swoich ulubionych influencerów, dzięki czemu odwiedzają tworzone przez nich sklepy internetowe i generują ruch na stronie.
Wykorzystanie zasad psychologii społecznej i znajomość mechanizmów wpływających na zachowanie potencjalnych nabywców to nieodzowne elementy merchandisingu. Dobre skojarzenia i dbanie o wysoką jakość gadżetów to przejaw dbałości o swoich followersów.
Gdy klient widzi zaangażowanie ze strony znanej osoby, jest bardziej skłonny utrzymać kontakt i odwiedzać stronę danego twórcy. Merchandisng dla influencerów to szansa na pogłębienie więzi i zyskanie szczególnej uwagi, a także nawiązanie relacji ze swoimi odbiorcami. Oczywiście wpływa to korzystnie na sprzedaż, ponieważ klienci, którzy widzą rzeczywiste starania i mają okazję wypróbować produkty sygnowane przez znane osoby z sieci, chętniej kupują te akcesoria.
Produkcja gadżetów to doskonała metoda na to, aby wyróżnić się wśród ogromnej ilości influencerów obecnych w mediach społecznościowych. Jest to też sposób na zbliżenie się do swoich odbiorców. Działalność influencerów przechodzi z wirtualnego do fizycznego świata. Projektowanie i sprzedaż gadżetów firmowanych przez znaną i wpływową osobę zmniejsza dystans pomiędzy followersami a ich ulubieńcami i sprawia, że influencerzy trafiają do większej grupy odbiorców.
Merch influencer może sprzedawać sygnowane przez siebie artykuły związane z tematyką, w której działa. Np. osoba zajmująca się promocją kultury fizycznej i aktywnego trybu życia może sprzedawać bidony, legginsy lub frotki. Zwiększa to rozpoznawalność i wiarygodność influencera, a followersi chętnie kupują te produkty jako wyraz sympatii dla twórcy.
Merchandising dla influencerów jest chętnie wykorzystywany do sprzedaży akcesoriów w sklepach sygnowanych przez gwiazdy Internetu. W tej sytuacji dbanie o swoich odbiorców i utrwalanie dobrego wizerunku łączą w sobie osiągnięcie celów sprzedażowych i społecznych.
Zawsze mamy dla Ciebie przygotowane wyjątkowe okazje. Kliknij poniżej i zapoznaj się z naszą ofertą aktualnych promocji!