BLOG

13 maja 2022

autor: artoffice

Sposób na budowanie więzi pomiędzy influencerem a followersami – własny merch

Sposób na budowanie więzi pomiędzy influencerem a followersami - własny merch

Merchandising, czyli znakowanie produktów w sposób nawiązujący do danego produktu, marki lub firmy, to rozwiązanie marketingowe stosowane od lat. Jednak merchandising dla influencerów to opcja stosunkowo nowa, podobnie jak nowy jest ten zawód. Co to jest merchandising dla influencerów i na czym zyskuje merch influencer? Wyjaśniamy!

Co to jest merchandising?

Zacznijmy od krótkiego wyjaśnienia, co to jest merchandising. Otóż merchandising to działalność marketingowa. Polega ona na oferowaniu odbiorcom marki produktów zupełnie innych od tych znajdujących się w standardowej ofercie, ale nawiązujących do nich za sprawą odpowiednich oznakowań. Standardowym przykładem są gadżety z motywami z filmów, seriali czy gier. Gadżety są zupełnie innymi produktami niż dzieła filmowe, jednak nawiązują do nich i umożliwiają ich spieniężenie dzięki odpowiednim grafikom lub napisom.

Czym jest natomiast merchandising dla influencerów? Zasada działania jest bardzo podobna. Merch influencer oferuje swoim followersom produkty z motywami nawiązującymi do jego twórczości lub też z własnym logo, jeśli stworzył już markę. Dlaczego warto zostać merch influencerem?

Jak merch influencer buduje więź?

Już w tytule tego artykułu wskazaliśmy, że merchandising dla influencerów to rozwiązanie, które ma na celu budowę silnej więzi z followersami. Jak dochodzi do jej zawiązania? Po pierwsze, kupując gadżet od influencera, odbiorca angażuje się w jego działalność. To zdecydowanie więcej niż tylko obserwowanie profilu w mediach społecznościowych. Zwykle followers sam przed sobą chce sobie wytłumaczyć swoje zaangażowanie – najprostszą odpowiedzią jest wysoka wartość twórczości danej osoby. Tym samym odbiorca jeszcze bardziej zbliża się do influencera.

Ponadto sam kontakt z logo czy motywem z twórczości influencera powoduje zawiązanie mocniejszej więzi. To prosty mechanizm, który polega na tym, że za bliskie uważamy to, z czym mamy częsty kontakt.

Inne korzyści z merchandisingu

Budowa więzi z followersami to ważna, być może najistotniejsza korzyść z merchandisingu dla influencerów. Jednak z pewnością nie jest jedyna. Dzięki gadżetom, takim jak koszulki, kubki, czy dowolne inne przedmioty, również te nawiązujące sama formą do Twojej działalności, zwiększysz widoczność marki. Korzystając z tych przedmiotów, Twój followers eksponuje Twoją markę. Staje się ona rozpoznawalna również poza internetem. To dobry start dla działalności w zupełnie nowych obszarach.

Merch influencer to influencer wyższej kategorii. Osoby, które posiadają własne produkty i marki są postrzegane o wiele lepiej. Odbiorcy zakładają, że dana osoba musi mieć wielu obserwujących i tworzyć wartościowe rzeczy, skoro popularność pozwala jej zarabiać na własnych gadżetach. Dochodzimy w ten sposób do kolejnej korzyści wynikającej z merchandisingu. Jest nią oczywiście dodatkowy zysk czerpany ze sprzedaży produktów z własnym logo. Promujesz swoją markę, a jednocześnie zarabiasz.

sprawdź nasze aktualne promocje

Zawsze mamy dla Ciebie przygotowane wyjątkowe okazje. Kliknij poniżej i zapoznaj się z naszą ofertą aktualnych promocji!

Za dużo pomysłów?
skontaktuj się z nami, a dobierzemy najlepsze gadżety dla Ciebie!