BLOG

10 maja 2022

autor: artoffice

Merchandising dla influencerów – fakty i mity

Merchandising dla influencerów - fakty i mity

Dzisiaj influencerzy mają realny wpływ na decyzje konsumenckie. Promocja produktów i marek w mediach społecznościowych odbywa się na dużą skalę. Merchandising dla influencerów jest formą promocji, która może zagwarantować duże korzyści, jednak pod pewnymi warunkami. Przedstawiamy najważniejsze fakty i obalamy mity na temat merchandisingu w wykonaniu influencerów.

Co to jest merchandising?

Warto zacząć od wyjaśnienia, co to jest merchandising. Otóż mowa o takiej prezentacji towaru lub marki, aby wywrzeć pozytywny wpływ na klienta i zachęcić go do skorzystania z oferty. Merchandising dla influencerów to prezentacja, mająca miejsce w mediach społecznościowych. Influencerzy, jako osoby obserwowane często przez dziesiątki lub nawet setki tysięcy osób, dają szansę na bardzo skuteczną promocję.

Czy wystarczy pokazać produkt, aby go sprzedać?

Merch influencer to osoba, która w swoich nagraniach lub postach promuje dane produkty lub markę. Czy wystarczy jednak, że na zdjęciu bądź filmie po prostu znajdzie się dany produkt lub logo marki? Nie jest to aż takie proste. Odbiorcy przyzwyczaili się do promocji produktów przez influencerów, przez co wiele kampani ignorują. Wymagania znacznie wzrosły, przez co nie wystarczy już po prostu pokazać produkt. Merch influencer musi go odpowiednio zaprezentować.

Niewątpliwie bardzo ważna jest forma prezentacji produktu. Dobre efekty dają tutoriale, unboxingi czy też inne interesujące zachowania influencera, które są bezpośrednio związane z danym produktem. Chodzi o to, aby merch influencer przekonał odbiorcę, że naprawdę wysoko ceni dany produkt, który jest wart poświęcenia mu większej uwagi.

Ponadto, dobrym pomysłem jest zaprezentowanie realnej korzyści z wykorzystania danego produktu. Merchandising dla influencerów to dobre rozwiązanie pod warunkiem, że marka i produkt zostaną zaprezentowane w dobrym świetle. Dlatego w materiałach promocyjnych zalecamy korzystać jedynie z wysokiej jakości produktów. Koniecznie należy opatrzyć je logo marki, aby odbiorca dobrze zapamiętał symbol danej firmy.

Merchandising dla influencerów – właściwy wybór produktu

Jeśli merchandising dla influencerów ma być rozwiązaniem dającym realne korzyści, należy odpowiednio dobrać promowany produkt. Chodzi o to, aby należał on do kategorii, na której dana osoba dobrze się zna. W przeciwnym razie odbiorca nie uwierzy merch influencerowi, że promowana przez niego marka i jej produkty są godne uwagi. Influencer w tym przypadku wchodzi w rolę specjalisty, który poleca produkt, który sam wysoko ceni.

Nie narzucaj się odbiorcy

Wyjaśniliśmy, co to jest merchandising oraz że dzisiaj nikt już nie ma wątpliwości, że warto go wykorzystywać również w świecie influencerów. Zasadniczo merchandising oznacza eksponowanie produktu. Nie należy tego jednak robić w sposób nachalny. Efekt będzie wtedy bowiem przeciwny od zamierzonego. Prezentacja jak najbardziej może być głównym punktem danego posta czy filmu. Jednak powinna przyjąć formę interesującego działania i dać odbiorcy poczucie, że zyskuje on coś dzięki danemu materiałowi.

sprawdź nasze aktualne promocje

Zawsze mamy dla Ciebie przygotowane wyjątkowe okazje. Kliknij poniżej i zapoznaj się z naszą ofertą aktualnych promocji!

Za dużo pomysłów?
skontaktuj się z nami, a dobierzemy najlepsze gadżety dla Ciebie!